Comunità estese di pari nella ricerca educativa: il caso delle Officine CNR
in Scienza, politica e società: l’approccio post-normale in teoria e nelle pratiche, A. L’Astorina, C. Mangia, 2022, CNR Edizioni, Collana Scienziati in affanno?, ISBN 978-88-8080-277-8 – CARTACEO, ISBN 978-88-8080-279-2 – DIGITALE, ISSN 2785-4787, DOI: 10.26324/SIA1.PNS, DOI del capitolo: 10.26324/SIA1.PNS24
The gender issue in migrant representation: a case study on Italian school textbooks and online newspapers
2019, in Politics, Citizenship, Diversity and Inclusion, Vol. 1 dei Proceedings della “Scuola Democratica First International Conference. Education and post-democracy”, Associazione “Per Scuola Democratica”, pp.169-175
A. Valente, V. Tudisca, C. Pennacchiotti, Z. Smyrnaiou, K. Kotsari, I. Monsonís-Payá, J. Garcés, B. Branchini, F.L. Ricci and the DESCI Consortium
Actors and Practices in Living Lab for Alternating Training
in Responsible Research and Innovation Actions in Science Education, Gender and Ethics. Case and Experiences, F. Ferri et al., 2018, Ed. Springer, SpringerBriefs in Research and Innovation Governance series
A. L’Astorina, A. Ghezzi, S. Guerzoni E. Molinaroli
Time to teach post-normal science communication? Fostering the engagement of the extended peer community in an academic course of Environmental Sciences
Il dibattito in corso sulla RRI e il ruolo del Consiglio Nazionale delle Ricerche
in L’Astorina A., Di Fiore, M. (a cura di). (2018). Scienziati in affanno? Ricerca e Innovazione Responsabili (RRI) in teoria e nelle pratiche. Roma: CNR Edizioni